San Francisco en Yosemite - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stefan Zijlema - WaarBenJij.nu San Francisco en Yosemite - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stefan Zijlema - WaarBenJij.nu

San Francisco en Yosemite

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

14 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Fun fact:
Een lijstje met wat ik tot nu toe (warm) gegeten heb.
- Shoarma
- Broodje hamburger
- McDonalds
- Mexicaans
- Pizza (3 keer, ook al in vliegtuig)
- Steak
Als ik nu nóg niet aankom, weet ik het ook niet meer!


Dag 4:

Vandaag zouden we nog even snel Monterey verkennen en daarna doorrijden naar San Francisco. Het kwam er uiteindelijk op neer dat mijn ouders een kijkje gingen nemen in Monterey en Eline en ik een kijkje gingen nemen in een lekker warme Starbucks (het was 10 graden buiten!). Na een halfuurtje kregen we een smsje van m’n moeder: “Komwn”. Duidelijk. Een paar minuutjes later kregen we weer een smsje, iets beter te begrijpen dit keer: “Komen jullie even, er zijn hier heel veel zeehonden”. Daarvoor wilden we de kou wel even trotseren en inderdaad, op een kleine afstand van ons hotel lagen en zwommen tientallen zeehonden in het haventje. Een paar foto’s later besloten we terug te gaan en onze weg te vervolgen naar San Francisco, op zoek naar beter weer. We moesten 2 uurtjes rijden en reden over (lekker overzichtelijke) 6-baans snelwegen. Al snel kwamen we aan bij ons hotel. De auto werd weer voor ons geparkeerd en de tassen werden door een piccolo op zo’n karretje naar onze hotelkamer gebracht.
De hotelkamer was prima en we wilden graag nog even iets van San Francisco zien. Schuin tegenover ons hotel was een tour shop en daar besloten we die avond alvast een boottocht te doen om San Francisco te zien vanaf het water. De boot zou vertrekken vanaf Pier 39 en via een paar andere pieren liepen we daar naartoe. Toen we in de rij voor de boot stonden werd helaas duidelijk dat dit niet door kon gaan vanwege te dichte mist. Een beetje teleurgesteld, verwaaid (de wind was echt keihard) en daardoor half verkleumd liepen we terug naar ons hotel en was het tijd om te slapen.


Dag 5:

Vandaag zouden we de boottocht alsnog doen. Ik had natuurlijk niets geleerd van de vorige dag en had weer niets warms bij (me). In m’n shirt en zwembroek voeren we langzaam de haven uit en, ondanks het zonnetje, had ik het niet bepaald warm. De kapitein vertelde iets over de bezienswaardigheden langs de kust en langzaam maar zeker kwamen we dichter bij de Golden Gate Bridge. Deze lag in de mist en we konden eigenlijk alleen de onderste helft ervan maar zien (die enorme indrukwekkende bovenkant dus niet). Hoe dichter we bij de brug (en dus dichter bij de oceaan) kwamen, hoe kouder het werd en hoe harder het ging waaien. Ik zat hierdoor, heerlijk comfortabel, compleet te bevriezen. Ondanks dit probeerde ik te genieten van (het zichtbare gedeelte van) de brug. Na onder de brug door gevaren te zijn, voer de boot nog langs het gevangeniseiland Alcatraz en keerde daarna (godzijdank) weer terug naar de haven. Ik was compleet bevroren en nam dan ook meteen een lange douche toen we terugkwamen in het hotel.
Eenmaal teruggekomen voelden mijn ouders zich niet lekker, was m’n zusje lui en wilde ik nog graag iets van de stad zien. Ik koos voor een tour in een open dubbeldekker zodat ik makkelijker foto’s kon maken. Eenmaal bovenin de bus zag ik iedereen nog snel even een jas of vest halen, maar voor mij was dit al te laat. Ik besefte me dat de tour weer langs de Golden Gate Bridge zou gaan en wist al wel weer hoe laat het was. In het centrum was het leuk, maar bij de brug was het echt weer ijs- en ijskoud. Ik liep meteen toen de bus gestopt was het cafeetje binnen (ik had de brug toch al gezien vanaf het water) en haalde een grote beker koffie. Na een halfuur vervolgde de tour via het Golden Gate park naar downtown San Francisco . Hier was het gelukkig weer iets warmer en heb ik kunnen genieten van de Cable Cars (die trams die op 20 graden hellingen omhoog rijden), Chinatown en een paar andere highlights. De tourleider vertelde steeds als we langs een lage boom kwamen netjes “watch your head”, maar een Spaanse mevrouw had dit niet door en ging vrolijk door met haar gesprek tot ze een tak vol in haar gezicht kreeg. Ze was oké en we waren alweer dichtbij het opstappunt, dus de tour was ten einde.
Na een hele dag kou lijden (en na een steak naar binnen te hebben geschoven in een restaurant), vond ik het weer genoeg voor die dag.


Dag 6:

Voor vandaag stond de rit naar Yosemite National Park op het programma. Onderweg waren nog stops bij een shopping center en Walmart ingepland. Toen we voor het eerst uitstapten, vertelde de thermometer op onze auto dat het 104 graden Fahrenheit was: 40 graden Celcius. Dat was toch weer andere koek dan de 25 graden met keiharde wind in San Francisco. In Yosemite was het niet anders en nadat mijn moeder de auto geparkeerd had (jaja, ze heeft gereden), doken we snel het zwembad in. Daarna lekker pizza gehaald en viel ik om 9 uur uitgeput in slaap.

  • 15 Juli 2012 - 11:25

    Laura:

    Leuk Stefan, veel plezier nog!

  • 16 Juli 2012 - 17:26

    Janny Schäfer:

    Hoi neefje. Je weet het verhaal weer smakelijk te brengen. wat ben jij lekker hardleers zeg. Nou we bevriezen hier ook hoor, halen geen 20 graden en het plenst constant. Lijkt me heerlijk daar inYosemite. Wat goed dat mama ook weer heeft gereden, geef haar maar even een Ik vind je dapper kus van mij. Nog veel plezier en ik lees je volgende verhaal wel weer. gr Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vakantie Amerika 2012

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2012

New York!

26 Juli 2012

Las Animas!

21 Juli 2012

Death Valley en Las Vegas!

18 Juli 2012

Yosemite en Sequoia

14 Juli 2012

San Francisco en Yosemite
Stefan

Actief sinds 18 Juli 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 28355

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 18 December 2016

Stage in Hamburg

12 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Engeland

07 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Vakantie Amerika 2012

07 Augustus 2010 - 11 Juni 2011

Een jaar Amerika

Landen bezocht: