Yosemite en Sequoia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stefan Zijlema - WaarBenJij.nu Yosemite en Sequoia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stefan Zijlema - WaarBenJij.nu

Yosemite en Sequoia

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

18 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Fun fact:
Update van het lijstje met wat ik tot nu toe (warm) gegeten heb.
- Shoarma
- Broodje hamburger
- Johnny Rockets (ook een hamburger)
- Burger King
- McDonalds (2 keer)
- Mexicaans
- Pizza (4 keer, ook al in vliegtuig)
- SF eerste dag
- Steak
- Mega turkey sandwich met friet

Vandaag een korte blog, maar binnenkort een uitgebreide over Las Vegas en de Grand Canyon!

Dag 7:

We waren in Yosemite en we wilden vroeg opstaan zodat we vroeg naar het park konden rijden. We stonden inderdaad vroeg op, maar 2,5 uur later zaten we pas in de auto en kwam Eline er ook nog achter dat ze haar zonnebril vergeten was. Daarna konden we eindelijk vertrekken en reden we na 10 minuten het park binnen. Ik kan moeilijk beschrijven hoe het daar was, maar het bestond voornamelijk uit mooie bergweggetjes met uitzicht over delen van het park. We hebben nog een stukje gelopen naar een watervalletje (even wat verkoeling) en zijn nog bijna zonder benzine komen te staan. Muisstil zaten we in een snikhete auto (de airco stond uit om brandstof te sparen) en hoopten we dat de Mio ons de goede kant opstuurde. Na een spannend halfuur konden we opgelucht ademhalen toen we eindelijk bij het benzinestation kwamen. Later bleek dat we nog dik 1/8 tank over hadden, dus dat mijn vader het iets spannender had gemaakt dan het eigenlijk was.

Dag 8:

Vandaag reden we verder richting Sequoia National Park en zouden nog een omweggetje maken via Glacier Point, nog in Yosemite. We vonden snel een parkeerplek en al snel stonden we op Glacier Point, waarvandaan je een prachtig uitzicht had over Yosemite. Na de nodige foto’s reden we door naar Visalia, onze slaapplek voor die nacht.

Dag 9:

Vandaag was de eerste dag bij Sequoia dat bekend staat om de enorme bomen die er voorkomen. De weg er naartoe bestond uit 40 mijl, waarvan 20 mijl uit puur haarspeldbochten bestond. Dat was een kwartiertje leuk en toen werd iedereen het geslinger al een beetje zat. Gelukkig ging het toen nog een halfuur door voordat we eindelijk de parkeerplaats van de General Sherman Tree opreden. Deze boom was de grootste in het park en was ook echt immens groot, ik was er niks bij en dat heb ik niet snel. Daar hebben we nog een stukje gewandeld en kwamen half smeulende en zelfs kleine brandjes tegen. De Sequoia bomen bleken hier baat bij te hebben (ook al zou je dat niet zeggen bij sommige compleet afgefikte bomen), omdat de zaden van de boom bij hoge temperatuur pas openspringen en dus voor nieuwe bomen kunnen zorgen. Mijn vader en ik konden eeuwig foto’s blijven maken, maar mijn moeder voelde zich niet zo top, dus ze wilde zo snel mogelijk terug naar het hotel en dan naar een dokter.
Bij het ziekenhuis, waar we naartoe werden gestuurd omdat het een zondag was én na 5 uur (goed gepland, mam), werden we snel geholpen en stonden we na een halfuur alweer buiten met een prescription voor antibiotica. Hiervoor moesten we nog even langs de apotheek: Walgreens. Toen we aan kwamen rijden zagen we meteen het bord voor de Walgreens drive-thru staan. Mijn ouders, compleet verbaasd over het feit dat ze hier zelfs een drive-thru voor hadden, wilden dit graag een keer proberen. Het doorgeven van papieren en medicijnen ging via een buis door middel van een koker die omhoog gezogen werd en daarna bij de apotheek binnen kwam. Vooral mijn vader vond dit prachtig en wilde eigenlijk niet weg, maar we hadden honger en zijn toen toch maar iets gaan eten.

• 19 Juli 2012 - 11:15

Laura:

Beterschap voor je mamma!

• 21 Juli 2012 - 17:52

Oma Schafer:

Stefan, ik heb je verhalen gelezen, ik vond ze ontzettend leuk. Jullie genieten volop hè. Ga zo door, de tijd is nu gauw om.

Veel liefs van Oma.