Kleien op de universiteit, Halloween & Sinterklaas - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Stefan Zijlema - WaarBenJij.nu Kleien op de universiteit, Halloween & Sinterklaas - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Stefan Zijlema - WaarBenJij.nu

Kleien op de universiteit, Halloween & Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg Stefan

28 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Iets later dan gepland (ik moest nog een paar laatste studie dingen afronden), maar hier dan toch het eerste deel van mijn laatste blog over Londen! Mijn vorige blog ging over het bezoek van mijn ouders en Ilona, maar daarna is er natuurlijk nog heel veel gebeurd.

Allereerst een paar studiegerelateerde zaken, want iedereen vindt altijd dat ik daar te weinig over schrijf (ik voerde daar echt wel iets uit). Eén van de vakken die ik daar volgde heette ‘Emergence of Vertebrate Form and Function’. Hiervoor moesten we een essay schrijven halverwege het semester om te laten zien hoe goed we het allemaal snapten en deze moest 1200 woorden lang zijn. Toen we de opdracht in onze handen kregen, was ik wel even verrast: we moesten ons essay schrijven over de evolutie van schildpadden… Nu hebben schildpadden mij nooit bijzonder veel geboeid en het feit dat ik er nu 1200 woorden over moest schrijven, maakte dit niet veel beter. Uiteindelijk heb ik een mooi onzin verhaaltje opgehangen en heb ik er zelfs een A voor gekregen!
Verder hebben we nog practicals van het vak Embryology gehad waarbij we meerdere principes uitgelegd kregen aan de hand van labjassen, stukjes macaroni en klei. We moesten embryo’s kleien, een wedstrijdje doen wie zo snel mogelijk zijn labjas dichtgeknoopt kreeg en stukjes macaroni doorgeven volgens bepaalde verzadigingsprincipes. Overigens hebben we bij dat vak ook échte kipembryo’s bekeken.

Genoeg over school, terug naar de interessantere verhalen! Met Halloween was er bijvoorbeeld samen met het KCL dames basketball team een three-legged pub crawl georganiseerd, wat inhield dat je één been aan iemand anders’ been vast geduct-taped zat (uiteraard het allerkleinste meisje van het team), terwijl je genoot van je drankje. De eerste pub was best wel netjes, waar we als groep debiel verklede jongeren niet echt in pasten en we begonnen dan ook stijlvol met een shot tequila. Vervolgens was het alweer tijd voor de volgende pub en hebben we bij de andere pubs nog een paar biertjes (pints atten enzo), shotjes en andere drankjes gehad. De pub crawl eindigde in een pub waar ze ook een karaokeset opgezet hadden en ik kon het uiteraard niet laten om Let Me Entertain You van Robbie Williams te “zingen” samen met mijn teamgenoot. Daarna stapten we allemaal in de bus naar de Walkabout voor het feest waarmee de avond afgesloten werd.

In de tijd daarna heb ik nog een fiets gehuurd (YOLO) en ben ik nog naar een vuurwerkshow in Southwark Park geweest dat ter ere van Guy Fawkes night was. Hierbij wordt gevierd dat de aanslag die Guy Fawkes in 1605 wilde plegen op de Houses of Parliament werd verijdeld. Ook heb ik, op aanraden van Alisa (een meisje uit Singapore) nog Beijing Duck (pekingeend) gegeten in China Town. WOW, wat was dat ongelooflijk lekker. Vervolgens liep ik naar de bushalte via Leicester Square, waar op dat moment de première van de nieuwe Hunger Games film was. Heel veel kon je er niet van zien omdat het grotendeels was afgezet, maar we zijn toch even blijven kijken.

Terwijl ik in Londen was, wilde ik graag nog een keer naar de BFI IMAX bioscoop, die het grootste scherm van heel Engeland heeft en een hele vette filmervaring scheen te geven. Samen met een paar anderen ben ik naar Gravity geweest: een erg toffe film, vooral op dat gigantische scherm!

En toen was het alweer 5 december. Tijd voor heel veel chocoladeletters, pepernoten, gevulde speculaas (ik krijg bij het schrijven hiervan alweer zin in Sinterklaas)… Helaas zat ik in Londen waar ze, behalve de ophef over zwarte piet, helemaal niets weten over Sinterklaas. Gelukkig was daar de Dutch society die een Sinterklaas avond had georganiseerd in een pub/restaurant genaamd The Knight’s Templar.

Tenslotte hebben we ook nog een paar basketbalwedstrijden gespeeld: een paar verloren, maar één team hebben we keihard ingemaakt. Een uitwedstrijd (die we helaas verloren) was 2,5 uur rijden en het plan was om met de trein te gaan. De tickets waren alleen zo duur dat we beter een busje konden huren (inclusief chauffeur) en het busje was echt belachelijk luxe: twee tafels erin en fancy blauwe lampen.

De allerlaatste blog over het laatste bezoek uit Nederland en de reis terug volgt ergens deze week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stefan

Actief sinds 18 Juli 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 28344

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 18 December 2016

Stage in Hamburg

12 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Engeland

07 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Vakantie Amerika 2012

07 Augustus 2010 - 11 Juni 2011

Een jaar Amerika

Landen bezocht: