Luiers en tie-wraps - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Stefan Zijlema - WaarBenJij.nu Luiers en tie-wraps - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Stefan Zijlema - WaarBenJij.nu

Luiers en tie-wraps

Blijf op de hoogte en volg Stefan

28 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is weer tijd voor een blog, want er is weer van alles gebeurd. Vanwaar deze titel zul je misschien denken? Daarover straks meer!

Allereerst was het vorige weekend het weekend van Open House London, waarbij meer dan 800 gebouwen hun deuren (gratis) openen, zodat iedereen daar binnen een kijkje kan nemen. Samen met Eva, die ik tijdens de Study Abroad introductie had leren kennen, en haar huisgenoot besloten wij de zondag op pad te gaan. Als eerst stond Parliament Square op de planning: hier bevinden zich onder andere de Houses of Parliament, waar wij graag naar binnen wilden. Je kon die dag alleen de Westminister Hall in (dus niet echt de “Eerste en Tweede Kamer”), maar toch werden we door de vliegtuigcontrole gehaald: tassen gescand, metaaldetector, alles. Binnen was het wel tof, even naar een gids geluisterd, maar die was best wel saai, dus toen zijn we zelf een beetje rond gaan rennen. Toen we uitgekeken waren, besloten we door te gaan naar de volgende locatie: St. Paul’s Cathedral. Normaal gesproken betaal je daar 16 pond voor, maar nu was het gratis. Best wel tof van binnen!

Daarna hadden we (uiteraard) honger gekregen en was het (weer uiteraard) tijd voor Fish & Chips! We wilden daar even gaan zitten, maar dan bleek een zelfde portie letterlijk 2x zo duur te zijn, dus besloten we onze megabak met overheerlijk voedsel op een bankje aan de Thames op te eten. Die porties zijn echt niet normaal groot, maar ja, ik ook niet, dus ik kreeg het wel op. Eva (niet langer dan 1,60 m) kreeg ongeveer de helft op.

Volgepropt en wel vervolgden we daarna onze Open House tocht naar het gebouw dat de Gherkin heet en eruit ziet als een combinatie van een ei en een potlood (zie foto). Hier kon je omhoog met de lift en had je een mooi uitzicht over Londen. Tenminste, dat denken we… We zijn er namelijk niet op geweest, aangezien er een rij stond waarvan we het einde niet konden zien en er geen beweging in zat. Daarom zijn we toen maar een pub in gedoken om de Arsenal wedstrijd te kijken die de huisgenoot van Eva graag wilde zien. We waren precies op tijd voor rust/reclames.
Al snel belde een vriendin van de huisgenoot op en gingen we met z’n allen naar de Brick Lane Market. Deze was niet zo spannend, ze verkochten er vooral veel troep en eten (ook poffertjes!), maar wij zaten zo ongelooflijk vol dat we daar helemaal geen zin in hadden. Toen vond ik het weer mooi geweest voor die dag en ben ik naar huis gegaan.


Die maandag was het dan zo ver: de eerste colleges! Interessant en weer een paar mensen leren kennen. Daarna heb ik nog een beetje rondgelopen bij de Tower Bridge en de Tower of London bekeken (in de stralende zon, ongelooflijk). Vervolgens begon om half 5 een barbecue die werd georganiseerd door de chaplaincy (soort campuskerk) en waar gratis hamburgers zouden zijn. De Fish & Chips van de vorige dag had ik ongeveer verteerd en de hamburgers vielen dan ook goed in de smaak. Ik raakte aan de praat met Thomas, een Italiaan die na 2 jaar literatuur gestudeerd te hebben besloten had om toch maar Natuurkunde te gaan studeren: logisch! We haalden nog een hamburger en toen we die op hadden liet hij me de campus nog een beetje verder zien (uitzicht vanaf de bovenste verdieping enzo). We kwamen toevallig langs een tafel waar ze ook nog gratis ijs aan het uitdelen waren en onze maaltijd was compleet.


Dan skip ik even door naar woensdag: tijd voor basketbal! Ik had me opgegeven voor de try-outs en meteen daarna was de initiation. De try-outs waren 4 uur lang en ik heb de laatste tijd vrij weinig gesport, dus dat was al best wel killing. We kregen even de tijd om te douchen en om te kleden voordat de initiation begon. Voor degenen die dit niet weten: initiation is gewoon ontgroening, dus ik verheugde me hier natuurlijk enorm op…

De oudere leden stelden zich allemaal voor onder een onmogelijke naam waarmee we ze de hele avond aan moesten spreken en als je dit niet of verkeerd zou doen, zou je ‘gestraft’ worden. Voordat we de sporthal verlieten, wilden ze er wel zeker van zijn dat iedereen goed kon zien dat wij nog geen ‘volwaardige leden’ waren. Daarom kregen we een haarnetje, mochten we onze (net aangetrokken) broek weer uittrekken en kregen we een mooie grote luier van ze. Deze moesten we aan en onze shirts mochten we hier natuurlijk in stoppen, zodat we er zo debiel mogelijk uit zagen! Alsof dat nog niet erg genoeg was, moesten we daarna groepjes van 5 maken waarna we met tie-wraps gezellig aan elkaar werden gebonden. Er was zelfs een groepje van 3 dat in een rondje aan elkaar werd gebonden, daarvan moest er dus steeds iemand achteruit lopen (hilarisch om te zien). Toen zagen we er sexy genoeg uit om de straat op te gaan!

Aan elkaar gebonden liepen we dwars door Londen, gingen we met de metro en zwaaiden we vrolijk naar iedereen die ons raar aankeek. Iedereen dus. Uiteindelijk kwamen we aan bij een outdoor basketbalveldje waar we na een paar spelletjes werden losgeknipt (thank God). De luier mochten we aanhouden, dat wel. Daar deden we nog wat vage spelletjes, moesten we wat drinken, maar dat was allemaal niet heel erg (behalve het mix-alles-wat-we-hebben-door-elkaar-met-mayo drankje).
Uiteindelijk gingen de lichten van het veldje uit en was initiation afgelopen: we hoorden er nu bij! Toen begon de zoektocht naar de broeken… Even was ik bang dat die van mij daadwerkelijk kwijt was (ik had hem bij iemand anders in de tas gedaan), maar na 2 lange minuten vonden we hem toch. Daarna hadden we nog een feest in de Walkabout en was het hoog tijd om te slapen.


Random algemene dingen:
- De vakken die ik hier volg zijn: Drugs & Disease, Essentials of Embrology, Molecular Genetics of Model Organisms en Biomedical Diagnostics.
- Ik ben ook nog bij Argos geweest: een winkel waarin eigenlijk alleen computers staan met 2000 pagina’s dikke catalogi ervoor (zie foto). Het grootste gedeelte van de winkel is magazijn en als je iets gevonden hebt op de computer kun je dit uit het magazijn laten halen.
- Het weer hier valt tot nu absoluut niet tegen! Ik heb gezien dat het in Nederland alweer gevroren heeft ’s nachts, maar hier kon ik gewoon in luier rondlopen ’s avonds, geen probleem!

  • 29 September 2013 - 01:47

    Laura:

    Leuk verhaal Stefan! Liefs

  • 29 September 2013 - 10:19

    Janny Schäfer:

    Hoi Stefan. Ik was inderdaad even verbaasd over de titel van dit verhaal. Het is geheel duidelijk, je bent wel tof dat je overal aan meedoet. Op zich wel handig zo'n luier als er geen toiletten voorhandig zijn of moest je hem weer inleveren? Fijn dat het eten ook in de smaak valt. We willen niet dat je terug komt als een afgekloven konijn. Maar met fish en chips komt het goed, ik groei daar goed van. ik neem je verhaal mee naar oma ga ik zo heen. dikke knuffel en nog veel plezier gr van Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stefan

Actief sinds 18 Juli 2010
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 28292

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 18 December 2016

Stage in Hamburg

12 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Engeland

07 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Vakantie Amerika 2012

07 Augustus 2010 - 11 Juni 2011

Een jaar Amerika

Landen bezocht: